Faq

Algemeen

Krijg ik korting op mijn warme drank als ik mijn eigen beker meeneem?

We vinden het belangrijk om het aantal kartonnen bekers te verminderen. Daarom willen we reizigers stimuleren om een eigen herbruikbare beker te gebruiken. Je krijgt daarom 25 cent korting op je warme drank, wanneer je deze in je eigen herbruikbare beker laat schenken. Omdat dit een initiatief is om het aantal kartonnen bekers te verminderen, is deze korting niet geldig op de dranken die wij in porseleinen kopjes schenken bij de locaties Rotterdam Centraal, Den Haag Centraal en Arnhem Centraal.

Ik wil een herbruikbare beker aanschaffen om te gebruiken bij jullie. Hoe groot moet mijn beker zijn?

Dit is afhankelijk van de drank die je in de beker wilt laten schenken. Gebruik je hem enkel voor koffie? Dan heb je voldoende aan een beker waar 300ml in kan. Gebruik je hem ook voor thee? Dan raden we een beker van minimaal 470 beker aan. Maak je geen zorgen over de hoogte van de beker. Indien deze niet onder ons koffiezetapparaat past, schenken we hem over vanuit een kannetje.

Is een consumptie in de StationsHuiskamer verplicht?

Het is niet verplicht om een consumptie in de StationsHuiskamer te nuttigen. Wel willen we je vragen om geen meegebrachte consumpties in onze locaties te nuttigen.

Kan ik een tafel bij jullie reserveren?

Een tafel reserveren kan bij onze locaties op Rotterdam Centraal, Arnhem Centraal en Den Haag Centraal. Kijk onder 'locaties' voor de betreffende contactgegevens.

Kan ik gratis gebruik maken van Wifi?

Ja, om prettig te kunnen wachten, werken of studeren in de stationsHuiskamer bieden wij gratis Wifi.

Mag ik gratis gebruik maken van het toilet?

Gebruik maken van het toilet is gratis voor onze gasten. Zonder consumptie rekenen wij hier 50 cent voor.

Waar kan ik de openingstijden van de StationsHuiskamer vinden?

De openingstijden vind je op de website onder het kopje 'Locaties'. Door onvoorziene omstandigheden zou het kunnen zijn dat de openingstijden een enkele keer afwijken. De actuele openingstijden zijn ook altijd te vinden via de NS Reisplanner app.

Wat is het verschil tussen de StationsHuiskamer op lokale en centrale stations?

StationsHuiskamers op de kleinere stations zijn gericht op reizigers die onderweg zijn. Je kunt hier aangenaam wachten, dichtbij de trein. Om te zorgen dat je gemakkelijk weer verder kunt reizen wanneer de trein arriveert, bestaat het assortiment uit producten die je makkelijk mee kunt nemen. De StationsHuiskamer op centrale stations zijn gericht op reizigers die wat langer bij ons willen wachten, verblijven of even willen werken. Er is hier meer wachtruimte beschikbaar en we bieden hier een breder menu aan, wat inspeelt op de verschillende momenten van de dag. Een deel van het assortiment wordt vers bereid door de medewerkers en op servies geserveerd.